Aegon past hypotheekrente voor klanten automatisch aan

augustus 07 09:20 2020 Print dit artikel

Een hypotheek kan in een lagere tariefklasse komen door bijvoorbeeld de reguliere aflossing van hun hypotheek, een extra aflossing, maar ook door het doorgeven van een verhoogde woningwaarde. Aegon controleert maandelijks of klanten in aanmerking komen voor een lagere tariefklasse, zodat zij minder rente hoeven te betalen. Voor circa 12.000 klanten heeft dit het afgelopen jaar al een financieel voordeel opgeleverd.

Verlaging maandlasten

”Het is ons doel om het voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken om de rente te betalen die past bij het risico en binnen de afspraken. We berekenen de tariefklasse iedere maand automatisch opnieuw, op basis van de bij ons bekende gegevens. Valt een hypotheek in een lagere klasse, dan gaat meteen een lagere rente gelden,” aldus Matthijs Hofstede, directeur Hypotheken bij Aegon.

Spaarhypotheek? Geen automatische verlaging

Voor de groep klanten met een spaarhypotheekvorm passen we de rente pas aan na overleg met de klant. Ook deze hypotheken kunnen door aflossingen of door een hogere spaarwaarde in een lagere tariefklasse komen. Het is voor deze klanten niet altijd gunstig als de hypotheekrente daalt, de premie of inleg van het gekoppelde product stijgt dan namelijk. Daarom wordt de rente niet meteen automatisch verlaagd en krijgen zij eerst een voorstel met de gevolgen voor hun inleg of premie. Zo kunnen klanten, al dan niet samen met hun adviseur, een afgewogen beslissing maken.

Mijn Aegon

In de Mijn Aegon omgeving kunnen klanten meer informatie vinden over tariefklassemigratie, hoe het werkt, in wat voor tariefklasse ze zitten en hoe laag de rente kan worden voor hun hypotheek. 

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.