Achmea: korting voor klant die data deelt

oktober 01 11:07 2015 Print dit artikel

Redactie InFinance | Datum: 01-10-15

Achmea gaat klanten met een premiekorting verleiden meetkastjes te installeren in huis en auto. Het bedrijf stelt dat de schadelast omlaag kan als de klant wordt gestimuleerd veiliger te wonen en te rijden. Dat zegt directeur Marketing Strategie Albert Spijkman in een interview in het Financieele Dagblad.

Achmea gaat voor de inboedel- en opstalverzekering samenwerken met Google Nest, een soort slimme thermostaat met ingebouwde rookmelder. Albert Spijkman in het FD: “We gaan verzekeringen koppelen aan mensen die dit soort preventieve hulpmiddelen in huis. We zijn bereid de premie te verlagen. Als de klant veiliger woont, hebben wij minder schade.” Hij wijst erop dat het ook beter is voor de klant.

Met de autokastjes zegt Achmea te mikken op verbetering van het gedrag, zoals premiekorting bij een veilige rijstijl. Maar het kastje kan ook meer diensten leveren aan de klant, zoals de wegenwacht bellen bij pech. Achmea stelt dat de data bij de klant blijven. “Het blijft de informatie van de klant. Die kan besluiten of hij de informatie wil delen met ons of niet. Doet hij dat, dan krijgt hij een lagere verzekeringspremie.”

Tags: home, schade

Lees hier het hele artikel

  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.