Mensen die hun financiële keuzes maken met gezond verstand, kiezen een gezonde bank. Dat is wat het Belgische niet-beursgenoteerd familiebedrijf Argenta graag wil uitstralen op de Nederlandse markt. Er wordt vooral gewerkt aan het vergroten van de merkvoorkeur op het vlak van hypotheken.
Argenta timmert hard aan de weg om de naamsbekendheid in Nederland onder consumenten te vergroten. De bank biedt consumenten in ons land producten en diensten aan op het gebied van hypotheken, sparen (online) en verzekeren (orv). Bedrijven kunnen niet terecht bij de bank (een zzp’er in privé wel).
Op de hypotheekmarkt heeft Argenta in het verleden keuzes gemaakt die terecht of onterecht niet altijd in goede aarde zijn gevallen bij het intermediair. Keuzes die gemaakt moesten worden in extreme marktomstandigheden ten tijde van de kredietcrisis, zegt Stefan van Engen, Manager Intermediair Argenta Nederland. Een crisis waar het Belgische moederbedrijf overigens – in tegenstelling tot vergelijkbare marktpartijen – met groeiende winstcijfers doorheen wist te komen.
Het heeft van Argenta een ander bedrijf gemaakt, concludeert Marinka van der Meer, sinds 2015 de CEO van Argenta Nederland. “Net zoals het intermediair ook mee veranderd is met de tijd”, voegt Van Engen daaraan toe. “We hebben een tijdje in de luwte geopereerd, maar het is nu tijd om weer naar buiten toe te treden. Dat doen we met een duidelijk boodschap: we are here to stay!”
Het nieuwe Argenta is gebouwd op drie pijlers. Het bouwen aan een goede naamsbekendheid in Nederland is er daar een van. Digitalisering is een andere belangrijke pijler. Zo wordt er aan de bemiddelingskant door Argenta achter de schermen hard gewerkt aan het vereenvoudigen en digitaliseren van de processen. Een eerste beoordeling en het finale akkoord zit momenteel op dagverwerking, met uitzondering van de piekmomenten. De laatste pijler staat voor een verdere versteviging van het organisatorisch fundament waarop de andere twee pijlers kunnen rusten.
Lees het hele artikel in het digitale InFinance Magazine
InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.