Obvion heeft het aantal keren dat een hypotheekdossier over en weer gaat tussen acceptant en adviseur fors teruggebracht. Vóór het uitbrengen van het renteaanbod wordt voortaan (indien nodig) eerst contact opgenomen met de adviseur om de situatie van de klant goed in beeld te brengen.
Door de nieuwe werkwijze verloopt het proces van offreren tot accepteren sneller. Ook krijgt de adviseur voortaan een stukkenlijst op maat. Gitte van Haaren, COO bij Obvion: “Het verwerken van een aanvraag tot een bindend aanbod kon beter en efficiënter. We hebben geluisterd naar de feedback van onze adviseurs en we waren het erover eens dat onze oude werkwijze vertragend werkte.”
In onderstaande video geeft Obvion een toelichting op de nieuwe werkwijze.
Het bericht Obvion stuurt dossiers minder vaak heen en weer verscheen eerst op InFinance.
InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.