Lokaal profileren doe je samen met een full service formule

juni 14 14:09 2018 Print dit artikel

Financieel advieskantoren met een hypotheekspecialisme hebben steeds vaker de behoefte om dat lokaal uit te dragen. Profileer je je als hypotheekkantoor, dan is jouw kernactiviteit helder en spreek je (aanstaande) huizenbezitters direct aan. Maar zijn  hypotheken niet je core business, dan wil je ook kenbaar maken dat klanten bij jou terecht kunnen voor advies over een hypotheek. De vraag is: hoe pak je dat aan?

Stel je voor: je bent eigenaar van een schadekantoor. Een kantoor dat zich van oudsher vooral richt op het verzekeren van particulieren en ondernemers, maar waar klanten ook voor een pensioen of hypotheek terecht kunnen. Door een breed dienstenpakket aan te bieden, toon je je meerwaarde aan en streef je het doel na klanten voor langere tijd aan je te binden. Waarom zou financieel advies ophouden na het afsluiten van een hypotheek? Liever zorg je ervoor dat alle geldzaken van je klanten op orde zijn en blijven.

Samenwerken met een formule

Voor adviseurs die zich volledig willen focussen op het adviseren van klanten, is het een logische stap om met een full service formule in zee te gaan. Een samenwerkingspartner die naast toegang tot geldverstrekkers ook ondersteuning verleent op het gebied van vakbekwaamheid, klantenwerving en hypotheekbemiddeling. Maar de ondersteuning reikt verder naargelang de behoefte. Om zijn deskundigheid op het gebied van hypotheken te benadrukken, is het voor het schadekantoor slim om zijn naam aan de formule te verbinden.

Huismerk op de gevel

Full service formule Huismerk biedt adviseurs diverse mogelijkheden om zich lokaal te profileren. Bij Premium-leden staat de naam ‘Huismerk Hypotheken’ groots op de gevel, maar bijvoorbeeld ook op het briefpapier en visitekaartjes. Klanten weten daardoor precies met wie ze contact hebben als het kantoor ervoor kiest bemiddelingswerkzaamheden aan het Serviceteam van Huismerk uit te besteden. Daarnaast laten deze kantoren prominent blijken dat ze onafhankelijk adviseren en het leveren van kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.

Alles onder één dak

Volledige ondersteuning door de formule biedt meer voordelen. Adviseurs krijgen handvatten om kostenefficiënt te werken, bijvoorbeeld door over te stappen naar de cloud en te profiteren van korting op hypotheekleads en een website. Zij houden kostbare tijd over door midoffice diensten en bemiddelingswerkzaamheden uit handen te geven. En adviseurs die hun klanten periodiek willen informeren over hun financiële situatie, maken handig gebruik van het service-abonnement en creëren verdienkansen met behulp van de signalen uit de software van de Nationale Hypotheekbond.

Bovendien helpt de formule kantoren om zich online te positioneren. Zo zijn alle bij Huismerk aangesloten kantoren vindbaar op de consumentensite huismerk.nl waar potentiele klanten reviews kunnen lezen van vergelijkingssite Advieskeuze.nl en direct een afspraak kunnen maken. Ook is het voor adviseurs mogelijk om ondersteund te worden bij social media campagnes en periodieke klantonderzoeken.

Kortom, met een full service formule vinden onafhankelijk adviseurs alle ondersteuning bij hun dagelijkse werkzaamheden onder één dak. Alle voordelen op een rij? Lees meer over het Premium-lidmaatschap van Huismerk.

Dit is een partnerbijdrage van Huismerk.

Het bericht Lokaal profileren doe je samen met een full service formule verscheen eerst op InFinance.

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.