Eens. Een adviseur die (onwenselijk) financieel gedrag van zijn klanten kan herkennen, kan zijn klant beter van dienst zijn. Blijft een actueel thema, zie ook dit artikel van het Nubid: http://www.nibud.nl/beroepsmatig/gedragsverandering/
Interessante link. Klinkt leuk zo’n oproep tot gedragsverandering bij de klant, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan want ik ben geen psycholoog. De overheid moet de financiële opvoeding van de jonge consument hoger op de prioriteitenlijst zetten.
Eens! Hier ligt voor ons adviseurs een grote kans om onze klant nog beter van dienst te kunnen zijn. Vragen stellen, goed luisteren, goede adviezen geven, problemen oplossen en ook nog eens voorkomen dat ze nogmaals voorkomen. Als dat geen excellente advisering is. En als financieel planner en docent vaardigheden weet ik dat je daarvoor vooral gezond verstand nodig hebt en de vastbeslotenheid veel voor je klant te betekenen. Succes verzekerd!
Als je het hiermee oneens bent kun je beter een ander vak kiezen. Het in de praktijk toepassen is wel andere koek. De consument praat liever over de laagste prijs en niet over zijn gedrag en problemen.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.