Adfiz neemt in de komende editie van het Prestatie Onderzoek twee nieuwe categorieën mee: Hypotheken en Zorg. Er worden tevens vier nieuwe beoordelingsthema’s toegevoegd: ketenefficiency, onverzekerbaarheid en het klantbelang centraal bij claimbehandeling en waardeoverdracht.
De vier nieuwe onderzoeksthema’s spelen volgens Adfiz in de samenwerking met verzekeraars een belangrijke rol. De brancheorganisatie voorspelt dan ook dat deze nieuwe prijscategorieën bij de prijsuitreiking tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst 2019 zeker voor verrassingen gaan zorgen.
Al bijna twee decennia onderzoekt Adfiz jaarlijks hoe adviseurs de kwaliteit van aanbieders waarderen. De afgelopen maanden heeft de brancheorganisatie het onderzoek verder doorontwikkeld, zodat het nog meer in detail inzicht geeft in de sterke en zwakke punten van de verschillende verzekeraars.
De vernieuwde onderzoeksmethodiek concentreert zich op de criteria die de respondent aangeeft belangrijk te vinden en vraagt vervolgens dieper door naar hetgeen de tevredenheid of ontevredenheid vooral veroorzaakt. Dit gaat adviseurs en aanbieders volgens Adfiz meer specifieke inzichten opleveren in de performance van de aanbieder.
Voor de volgende stap in het onderzoek is Adfiz de samenwerking aangegaan met een nieuw onderzoeksbureau, CYS. Leden van Adfiz ontvangen de komende weken gefaseerd een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. Ook niet-leden worden uitgenodigd om hun mening te geven, zij kunnen zich hier aanmelden voor deelname.
Het bericht Hypotheken en Zorg in Adfiz Prestatie Onderzoek verscheen eerst op InFinance.
InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.