Obvion heeft de Gouden Spreekbuis HypotheekVerstrekker 2016 gewonnen, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research. De Gouden Spreekbuis HypotheekDistributie 2016 werd uitgereikt aan Rabobank.
De Gouden Spreekbuis Verstrekkers wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago en dienstverlening. De nominaties zijn gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2016. De vakjury bestaande uit Dorine van Basten (HDN), Bart de Nie (SEH) en Fred van Raaij (Tilburg University) heeft daarna de winnaar gekozen.
Volgens de jury heeft Obvion in het afgelopen jaar goede ontwikkeling laten zien onder hypotheekadviseurs. Daarnaast heeft de hypotheekverstrekker volgens de jury stappen gemaakt op het vlak van het acceptatieproces en hypotheekproducten. “Obvion maakt elk jaar indruk door met telkens noviteiten te komen, die elke keer voldoen in een behoefte van de adviseur of de klant”, is te lezen in het juryrapport. De andere genomineerden in deze categorie waren ABN AMRO en Woonfonds.
Rabobank kreeg de Gouden Spreekbuis HypotheekDistributie voor het sterk verbeteren van haar positie in de markt. De andere twee genomineerden, te weten ING en ASR ontvingen een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. De nominaties zijn gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2016. De vakjury bestaande uit Nico Stolwijk (Vereniging Eigen Huis), Dorine van Basten (HDN), Bart de Nie (SEH) en Fred van Raaij (Tilburg University) heeft de uiteindelijke winnaar aangewezen.
Rabobank dankt haar overwinning volgens de jury met name aan de goede ontwikkeling onder potentiële afsluiters. “Daarnaast werden alle processen strak getrokken zodat de daad bij het woord kon worden gevoegd.” De jury was ondanks deze lovende woorden toch enigszins teleurgesteld in de genomineerden, en roept alle partijen op tot actie in komende jaar: “Wij dagen alle spelers in de markt uit de handschoen op te pakken en in 2017 nou echt eens de nek uit te steken voor de klant. Ook als dat het eigen belang iets minder ten goede komt.”
InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.