Frauderende klant sleept adviseur mee

augustus 01 11:06 2018 Print dit artikel

Pogingen tot fraude door klanten is van alle tijden. Met regelmaat constateren ze bij Lloyds Bank dat de waarheid de ene keer ‘een beetje’ en een andere keer ‘grof’ geweld wordt aangedaan. De betrokken adviseur heeft hier vaak part nog deel aan gehad. Maar heeft er wel last van. De aanvraag wordt niet gehonoreerd en zie dan als goedwillende adviseur nog maar uw adviesvergoeding te krijgen. 

Michiel van der Linde, manager Intermediaire Distributie & Service bij Lloyds Bank, schrijft erover in zijn nieuwe blog op InFinance.nl. “Het falsifiëren van een werkgeversverklaring is strafbaar. Loopt de aanvraag voor het betreffende hypothecair krediet via een financieel advieskantoor, dan dient het kantoor dit voorval te melden aan de AFM. En dat is juist goed, want door melding te maken maakt het kantoor duidelijk zich verantwoordelijk te voelen voor een integere financiële markt.”

Naïef

Hij stelt verder dat zelfs klanten die formeel frauderen, soms gewoon heel naïef zijn. “Die klanten verdienen het om tegen zichzelf beschermd te worden.”

Lees hier de hele column van Michiel van der Linde

Het bericht Frauderende klant sleept adviseur mee verscheen eerst op InFinance.

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.