Extreem persoonlijk én digitaal? Dat kan!

maart 16 09:10 2018 Print dit artikel

Lees een artikel over onze branche en tel het aantal keer dat je ‘technologie’, ‘innovatie’ en ‘digitalisering’ in combinatie met het woord ‘bedreiging’ tegenkomt. Dat is jammer, want ik zie vooral kansen. Maar die kansen moet je wel zien. En innovatie moet je durven te omarmen.

‘Te veel informatie verlamt en maakt kiezen lastig’

Auteur: Hidde Coebergh, Directeur ING Hypotheken

Stel dat we de wereld van technologie en die van persoonlijk advies verbinden. Hoe zou het zijn als je tegelijkertijd ‘extreem persoonlijk’ en ‘extreem digitaal’ kunt zijn? Zijn technologie en innovatie dan een kans? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Kansen moet je wel zien

Innovatie zal ongetwijfeld impact hebben. Succesvolle verdienmodellen uit andere branches zullen vertaald worden naar de financiële dienstverlening, net als alternatieven voor face-to-face-advies. Echter, doorzie je de échte klantwens en klantbehoefte en voeg je daar waarde aan toe, dan bieden technologische ontwikkelingen meer kansen dan bedreigingen. Maar die kansen moet je wel zien. En innovatie moet je durven te omarmen. Waar die kansen liggen? Uiteraard begin ik bij de klant. Digitalisering maakt dat er steeds meer informatie is via steeds meer kanalen. Maar meer informatie maakt kiezen niet gemakkelijker. Sterker nog, te veel informatie verlamt en maakt kiezen lastig.

Elke interactie is relevant

Daarnaast is er het feit dat klanten gewend zijn geraakt aan dingen zelf doen, zelf aan het stuur zitten en zelf de regie hebben. Dat betekent dat het zelf aanleveren van informatie als heel normaal wordt ervaren. Voor u een kans om kosten te besparen en meer tijd te hebben om te doen waar u echt uw bestaansrecht aan ontleent: waarde toevoegen in de klantinteractie met uw specifieke kennis en kunde. Want dat is de essentie.

Digitalisering en techniek maken dat de klant meer verwacht van ons en vereist dat elk klantcontact, elke interactie relevant is. Daar kunnen wij als financieel dienstverlener het verschil maken en de emotionele voorkeur van onze klanten winnen. En techniek kan ons daarbij helpen. Hoe? Dat vertel ik u op 29 maart.

Kennissessie InFinance Day

Op InFinance Day gaat Hidde Coebergh, Directeur ING Hypotheken, dieper in op welke wijze de techniek adviseurs kan helpen om tegelijkertijd extreem persoonlijk en extreem digitaal te zijn.

Schrijf u hier in om gratis deel te nemen aan deze InFinance Day Kennissessie ‘Extreem persoonlijk én digitaal? Dat kan!’ van Hidde Coebergh op 29 maart 2018 in Expo Houten.

(Deze Kennissessie start om 16:00 uur)

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.