Consument weet AFM te vinden

juli 01 15:49 2015 Print dit artikel

Redactie InFinance | Datum: 01-07-15

In de eerste zes maanden van 2015 had de AFM bijna duizend consumentencontacten per maand. De meeste meldingen gingen over hypotheken en dan met name over de kosten van de advisering en het provisieverbod. Echtscheiding leidt ook tot relatief veel (hypotheek)vragen aan de AFM.

In totaal kreeg de AFM in de eerste helft van dit jaar 5.653 meldingen (heel 2014 bijna 12.500) van consumenten. Ruim de helft kwam binnen via het online contactformulier, de rest belde met het Meldpunt Financiële Markten van de AFM. Volgens de toezichthouder leidt bijna de helft van de online meldingen tot een signaal voor toezicht, tegen één op de tien voor een telefonische melding. Meldingen via internet zijn vaak nuttiger door de begeleidende stukken die geüpload kunnen worden.

Naast het onderwerp hypotheken namen ook veel consumenten contact op over hun beleggingsverzekering of woekerpolis. De AFM kan overigens geen persoonlijk (financieel) advies geven.

Tags: home, hypotheken, verzekeringen

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.