Gaat jouw advieskantoor voor pole position?

april 17 09:19 2018 Print dit artikel

Wil jij jouw concurrentie een stap voor blijven? Laat je dan eens inspireren door de Formule 1! In deze sport weten ze als geen ander hoe je voor de winst gaat door je te focussen op je core business. Heb jij Max ooit zien uitstappen om zelf zijn band te verwisselen? Lijkt logisch toch? Maar waarom besteden advieskantoren dan toch nog vaak veel tijd aan zaken die ook door andere professionals kunnen worden uitgevoerd.

In deze sport weten ze als geen ander hoe je voor de winst gaat door je te focussen op je core business. De pit crews binnen de Formule 1 bestaan uit monteurs die als geen ander weten hoe je een band vervangt, hoe je de auto van brandstof voorziet of hoe je de neus repareert. En deze geoliede machine kan het verschil maken tussen de winst of het niet kunnen uitrijden van de race. Toch zit de coureur letterlijk aan het stuur. Hij krijgt de optimale ondersteuning, maar kiest zelf zijn eigen ideale lijn. En juist door deze samenwerking maakt hij kans op pole position.

Jouw eigen pit crew

Slimme ondernemers gaan zelf ook op zoek naar deze constructie. Hoe fijn zou het zijn dat jij je volledig kunt richten op je advieskantoor en dat je alle randvoorwaarden kunt uitbesteden? Niet omdat je dit zelf niet zou kunnen, maar omdat het (kosten)efficiënter is. Hiervoor heb je natuurlijk wel je eigen pit crew nodig. Een crew die jouw business snapt en ondersteuning op maat biedt.

Onafhankelijk adviseren binnen handbereik

Met een stevige formule achter je kun je als advieskantoor veel winst behalen. Zo hoef je je niet meer te focussen op jouw aanbod als onafhankelijk adviseur. Jouw pit crew zorgt er immers voor dat je een uitgebreid aanbod kunt aanbieden. Zo hou je ook de snelheid in je advies voor het stel dat binnenkort met pensioen gaat, die ambitieuze dertiger die huizen willen gaan verhuren of de veertigers die na 10 jaar huwelijk uit elkaar gaan.

Maar wil jij echt gaan voor pole position? Dan wil je een pit crew die jou volledige advieskantoor onderhoudt. Je wilt dan een team die klaar staat om je bemiddelingswerkzaamheden uit handen te nemen en die je helpt bij het Wft- en AVG-proof zijn van je organisatie. En dan zoek je een partner die weet hoe je nieuwe klanten kunt bereiken en misschien nog belangrijker: hoe je zorgt dat je alles haalt uit je bestaande klanten.

Durf jij voor pole position te gaan?

Ik geloof echt dat dit nodig is om ons vak en jouw adviespraktijk verder te ontwikkelen. Want laten we eerlijk zijn: net zoals wanneer Max nooit wereldkampioen wordt wanneer hij zelf zijn banden moet verwisselen, blijf je je concurrenten niet voor wanneer je alles in eigen beheer blijft doen. Kortom, ben jij die adviseur die in de auto durft te blijven zitten om voor pole position te gaan? Neem een kijkje wat de HUISMERK pit crew jou kan bieden.

Dit is een partnerbijdrage van HUISMERK.

Toon meer artikelen

Over de auteur

Tony Stam
Tony Stam

Voormalig adviseur, commercieel manager en ondernemer Tony Stam staat aan het roer van HUISMERK. Hij is dagelijks met de eigenaren van adviespraktijken in gesprek over de ontwikkelingen in de adviesmarkt.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.