Blijf ook onder druk vanuit de klant denken

oktober 27 14:03 2016 Print dit artikel

Er zijn forse regionale verschillen in de trends op de woningmarkt, zo blijkt al langer uit onderzoek van het Kadaster. Maar ook de gemiddelde koopsom stijgt volgens het Kadaster niet overal even snel. We vroegen deze zomer vier hypotheekadviseurs naar de ontwikkelingen in hun regio, maar ook om collega-adviseurs tips te geven voor het najaar.

“Vanzelfsprekendheden komen zo vaak onder de wielen van de steeds maar doordenderende productietrein.”

Welke tip wil je collega-hypotheekadviseurs in het land meegeven voor komend najaar?

Cees de Lange – De Hypotheekshop Wageningen

cees-de-lange“In de praktijk zie ik dat de beoordeling en toetsing door de geldverstrekker soms snel gaat maar zeker niet altijd. Mijn tip is, dat het onze taak is om onze klanten goed te instrueren wat betreft het snel en nauwkeurig aanleveren van stukken aan ons. Want als er gekocht is, willen we natuurlijk zo snel mogelijk een akkoord bereiken voor de klant en ook zo snel mogelijk de bindende hypotheekofferte kunnen presenteren. Mijn ervaring is dat je daar nog wel wat mee kunt winnen. Stel dus aan je klanten voor om zo snel mogelijk nadat ze gekocht hebben, een afspraak te maken om het hypotheektraject op te tuigen.”

Theo Kempen – De Hypotheekshop Roermond

theo-kempen“Blijf inzetten op je eigen kwaliteit en laat de klanten vooral weten wat je doet en waarom. En most of all: blijf vanuit de klant denken!
Kortom: adviseer met hart! Het lijken stuk voor stuk weer eens open deuren, maar door de drukte van het moment komen zulke vanzelfsprekendheden zo vaak onder de wielen van de steeds maar doordenderende productietrein…”

Wim Meuleman – De Hypotheekshop Epe

wim-meulemanOmdat de prijs van het hypotheekadvies onder druk staat, is het nog belangrijker om het bedrijfsproces zo efficiënt mogelijk in te richten. Belangrijk aspect is om te zorgen dat de klant de benodigde documenten zo compleet mogelijk aanlevert. Mijn visie is om te zorgen dat de klant totaalrelatie wordt van ons kantoor. Naast hypotheken regelen wij ook graag de verzekeringen. Bij deze groep relaties sluiten we dan ook een service-abonnement (APK) af. Minimaal eenmaal in de twee jaar nodigen wij onze klanten uit om samen de hypotheek en de verzekeringen door te nemen. Mijn advies aan mijn collega’s is dan ook om aandacht te geven aan je bestaande relaties.”

Arjé Pappie – De Hypotheekshop Badhoevedorp

arje-pappie“Ik zou zeggen: zorg ervoor dat je CRM-systeem helemaal up-to-date is en dat je jezelf niet voorbij loopt. Je kunt heel veel werk binnenhalen, maar het moet ook nog worden uitgevoerd.”

Bekijk hier de hele uitgave van InFinance waarin deze adviseurs aan het woord komen.

 

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.