Zet een streep door niet-declarabele uren

november 03 16:13 2015 Print dit artikel

Redactie InFinance | Datum: 03-11-15

Door simpelweg de huidige werkwijze onder een vergrootglas te leggen en wijzigingen in het proces aan te brengen, is de hypotheekadviseur in staat fors meer declarabele adviesuren te maken. Dat bleek uit het eerste webinar van de Hypotheek Business Club.

Het webinar werd gegeven door Marisa Lodewijks en Martijn Koopal, formulemanagers bij CMIS Group. Door wijzigingen in het proces aan te brengen kunnen de mensen op een advieskantoor efficiënter met hun tijd omgaan en adviseurs meer adviesgesprekken voeren. Dat is broodnodig nu de werkdruk toeneemt en goed gekwalificeerd personeel een schaars goed is.

Niet-declarabele administratie uren
Tijdens het webinar konden de deelnemers ook meedoen aan verschillende polls. Zo bleek een meerderheid van hen minder dan 40 hypotheken per jaar te doen, maar naar eigen zeggen wel bovengemiddeld te profiteren van de aantrekkende hypotheekmarkt. Van diezelfde volgers geeft een duidelijke meerderheid echter ook aan dat de meeste van de niet-declarabele uren die zij maken opgaan aan administratieve taken. Een deel zegt tevens de nodige niet-declarabele adviesuren kwijt te zijn aan het servicen van bestaande klanten.

Gooi de pizza’s op tafel
Martijn Koopal: “Bij gebrek aan gekwalificeerd personeel kun je ook zelf mensen gaan opleiden. Maar beter kun je een keer een paar pizza’s op tafel gooien en met het voltallige personeel in discussie gaan over de huidige processen. Wie doet wat, wanneer en hoe zou dit anders kunnen? Vaak kom je er dan achter dat de verkeerde mensen met de administratie bezig zijn omdat het lastig gevonden wordt om verantwoordelijkheden over te dragen. Maar een adviseur hoort te adviseren. Door deze processen beter in te richten en de verantwoordelijkheden neer te leggen waar ze horen, kun je enorm veel tijd besparen. Tijd die de adviseur declarabel kan inzetten.”

Gebruik bestaande tools
De mogelijkheden die door Marisa Lodewijks en Martijn Koopal werden aangereikt om te komen tot een meer digitale werk- en adviesomgeving waren voor veel volgers vernieuwend. Uit de poll bleek namelijk dat het aantal adviseurs dat hun klanten de mogelijkheid biedt om hun documenten rechtstreeks de backoffice in te schieten, sterk in de minderheid was. Marisa Lodewijks: “Door gebruik te maken van de tools die hiervoor in de markt zijn kun je als advieskantoor al enorm veel tijd besparen.”

Bekijk hier het webinar ‘Op naar 120 hypotheken per adviseur per jaar!’ van dinsdag 3 november terug.

Tags: home, hypotheken, ict-software

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
Toon meer artikelen

Over de auteur

InFinance
InFinance

InFinance is een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners. Het platform bestaat onder andere uit het magazine InFinance, de online nieuwsbrief InFinanceDaily, de website InFinance.nl en het hypotheekevent HypoVak.

Toon meer artikelen
write a comment

0 Comments

Nog geen reacties

Je kunt de eerst zijn om de discussie te starten.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achter laten.